Маркетинг или скандал? Как един ютубър стана футболист?

Ютубър на терена: маркетингова стратегия или неуважение?

Футболът в Аржентина е не просто спорт, а култ. Но понякога се превръща и в сцена за нестандартни маркетингови ходове. Именно това демонстрира елитният клуб Депортиво Риестра, когато в мач срещу Велес даде шанс на известния ютубър Иван Бухайерук, познат в мрежата като Spreen.

С повече от седем милиона последователи в YouTube, Бухайерук излезе като титуляр в нападението на Риестра. Престоят му на терена обаче продължи едва 50 секунди, преди да бъде заменен. Мачът завърши 1:1, но вълната от реакции започна веднага.

“Това е срам за футбола

Иван Бухайерук няма никакъв опит като професионален футболист, но е регистриран от Риестра още през февруари. Действията на клуба предизвикаха силно недоволство.

„Той дори не знае къде да застане! Това е позор“, коментира спортен анализатор в ефир. Бившият национал Хуан Себастиан Верон също се включи в дискусията, заявявайки: „Това е неуважение към играчите и футбола като цяло.“

Маркетингова идея или нарушение?

Според капитана на Риестра, Милтон Селис, идеята за включването на ютубъра идва директно от собственика на клуба Виктор Стинфале, който е и собственик на основния спонсор – компания за енергийни напитки. „Като стриймър е номер едно, но това не означава, че мястото му е на терена“, отбелязва Селис.

Треньорът на Риестра, Кристиан Фабиани, признава, че е уведомил Велес за нестандартния си ход. „Това беше част от договор, който трябваше да изпълним. Уверих се, че няма да е дългосрочно решение“, обяснява той.

Everbet Banner

Разследвания и последствия

Въпреки опитите за обяснение, реакциите не закъсняха. Прокуратурата в Аржентина започна разследване за възможни злоупотреби със залози, докато местната футболна федерация разглежда дали действията на Риестра не са уронили репутацията на спорта. „Когато има грешка, трябва да я поправим“, коментира президентът на федерацията Клаудио Тапия.

Риестра излезе с официално извинение: „Целта ни никога не е била да проявим неуважение към Велес или футбола. Съжаляваме за негативните реакции.“

Урок за футболната общност

Случаят с Иван Бухайерук поставя важен въпрос – докъде може да стигне маркетингът във футбола, без да накърни ценностите на играта? Макар Риестра да търсеше иновация, клубът се изправя пред последици, които далеч надхвърлят ползите от нестандартната реклама.

Дата на публикуване: 17/11/2024

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *